集客の科学
科学だから再現性がある。

詳しくは11月から始めるMAIDO17でやります。

参加者一人ひとりの集客力について

個人コンサルティング&メンバー間相互コンサルティング、

という運営方法で。

ステップを積んで組み立てていく。

ファーストステップは何かというと;

ビジネスモデルをチェックする

すごくわかりやすく言うと、
お金を生み出しているかどうか

イベントでこんなことがあった。

「前泊しますわ」

と、ある塾生。

翌日「どこ泊まったの?」
「車です」

そこでぼくが言ったのは

「どこであれ、宿泊施設に泊まるだけのお金を生み出せてないということは、

ビジネスモデルがおかしい、ということ。

この暑い中、車中泊は命の危険につながるよ。考え直した方がいいよ」

お金を生み出す・生み出さない

というのは、「まだその時がきていない」という場合もある。

商品が浸透するのに時間が必要なこともあるから。

でもそういうのは少なくて、たいていは

いま、お金を生み出せてないのであれば、これから先時間が経っても生み出せない

 

という冷酷な事実だ。

そして、「お金を生み出せてない」から「キャッシュショート」(お金が足りない)状態が24時間365日続く
  ↓
借金がかさむ
  ↓
ビジネスモデルがお金生み出すようになってないから借金が返せない
  ↓
キャッシュショートの悩みがずっと続く 
  ↓
楽しくない
  ↓
余計にビジネスがうまく回らなくなる
  ↓
人生が面白くなくなる
  ↓
借金があるから店を閉じるに閉じられない

という負のループに入ってしまう。

そこで一発逆転狙って「即効性ある集客はないだろうか」
と探るのだが残念ながらそういうものはない。

ビジネスモデルを冷たい目で見直してみて

「なぜお金を生まないのか」

考え得る理由は次の3つだ。

第一に、商品単価が低い
少子高齢化が加速するこれから、ますます、
売上=単価×販売個数
の「販売個数」は期待できなくなる。
単価を上げるしかない。

第二に、コミュニティがない
一回こっきりの出逢いを繰り返す販売の仕組みになってる。

第三に、接客にキメの細かさがない
せっかく来店してくれた顧客が「なぜ」店を知って「なぜ」店を利用してくれているのかといった情報を知ろうとしないし、興味もない

キメ細かく対話するなど、顧客の記憶に残る努力をしていない。

負のループに入る前に、早ければ早いほど良い、ビジネスモデルをチェックしましょう。

コンサルティングもやってます

こちら

 ↓

https://store.joywow.jp/items/28935399

The Science of Customer Acquisition

As  it’s science, it is reproducible.

We’ll cover this in detail at MAIDO17, starting in November.

Regarding the customer acquisition skills of each participant:

We will operate through personal consulting and mutual consulting among members.

We will build step by step.

So, what is the first step?

Check the business model.

To put it simply, Is it generating money?

Here’s something that happened at an event.

A student said, “I’ll stay there since the day before.”

The next day I asked, “Where did you stay?” “In my car.”

What I said then was:

“The fact that you can’t afford to stay in a proper accommodation means that your business model is flawed.

Sleeping in your car in this heat is life-threatening. You should reconsider.”

Generating or not generating money

There are times when it’s simply “not the right time yet.”

Sometimes, products take time to penetrate the market.

However, in most cases,

“If you’re not generating money now, you won’t be able to in the future either.”

This is a harsh reality.

Then, because you’re “not generating money,” you end up in a state of cash shortfall 24/7, 365 days a year.

You incur debt

Since your business model isn’t designed to generate money, you can’t pay off your debt

The worry of cash shortfalls continues

It’s not enjoyable

The business operates even worse

Life becomes uninteresting

You can’t even close the business because of the debt

This leads to a vicious cycle.

At this point, you might start looking for “quick customer acquisition methods,” but unfortunately, they don’t exist.

Take a cold, hard look at your business model and ask yourself:

“Why isn’t it generating money?”

There are three possible reasons.

First, the product price is too low

With the accelerating decline in birthrates and aging population, the “number of sales” part of the equation, Sales = Unit Price × Number of Sales, can’t be expected to grow.

You have no choice but to increase the unit price.

Second, there’s no community

The sales structure relies on one-time encounters.

Third, there’s no attention to detail in customer service

You don’t try to understand or show interest in why customers who visit your store know about it and choose to use it.

You’re not making efforts to leave a memorable impression on customers through detailed conversations and interactions.

Before falling into the vicious cycle, the sooner the better, check your business model.