2024年現在、起業やフリーランスをはじめ、ビジネス全般について言えることは

賢さ

まじめ

は全く役に立たない、という点です。

起業したばかりの人が

「平日9時-17時までしか活動していないので懇親会はNG」

と言っていてそれはあかんで。

集客の科学

というのがあって、

客を集める

ではなく

客が集まる

販売の意味も、

売る

ではなく

売れる

が少子高齢化、人口がどんどん減っていく日本社会の販売の科学です。

では、そのためには何が必要か。

才能の集まる場所に人(才能)は集まる

お金の集まる場所にお金は集まる

ぼくの主催する経営者塾MAIDOに人が集まるのは

才能とお金が集まるから。

JOYWOWに人が集まるのも、同じ理由。

ということで、一度しっかり

集客の科学

について講義をしなきゃならんなあ。

詳しい内容や日程は後日お知らせします。

集客は

集める

ではなく

集まる

だという点だけ、今日はお話しておきます。

 

As of 2024, when it comes to business in general, including entrepreneurship and freelancing, intelligence and seriousness are of little use.

For instance, a newly established entrepreneur saying, “I can only work from 9 to 5 on weekdays, so I can’t attend social gatherings,” is not going to work out.

There is a concept known as “the science of attracting customers.” It’s not about “gathering customers” but rather “customers gathering on their own.” Similarly, in terms of sales, it’s not about “selling” but “creating a demand.” This is the science of sales in an aging and declining population in Japan.

So, what is necessary for this? Talents gather where talent congregates, and money gathers where money congregates. The reason why people gather at my entrepreneurial school, MAIDO, is because talent and money come together. The same reason applies to JOYWOW.

Therefore, I need to give a lecture on the science of attracting customers. I will announce the detailed content and schedule at a later date. Today, I just want to leave you with the thought that attracting customers is not about “gathering,” but about “gathering on their own.”