I don’t need this free gift.
Why should I buy this dull stuff?
Boring, ugly, hard to dump!
The result of this sales promotion (I don’t call this marketing!) may be tragic, I think.
Listerine will not attract word of mouth.
The reason why they put such a silly idea into practice will be as follows;
1. Many meetings (!)
2. Traditional ad agencies (They don’t see human. They see the amount of budget)
3. Huge budget
4. Promotion rules
( you should submit at least three sales promotion plans during this term, thank you)
要らないぞ。
「専用ポンプ」付きで(歯ブラシもついてる!)お買い得!
というが、要らないんだよね。できればオマケなしで買いたい。
実用的じゃないし、捨てるのに面倒くさいし(燃えるゴミ? 燃えないゴミ? プラ?)。
でも、レジでそんなことを言ったところで、らちがあかないのもわかってる。
なぜリステリンがこのような役に立たないセールス・プロモーションをする
のか理由を考えた。
1. 会議が多すぎる(!) 会議するから、つまらないアイデアが出てくるのだ。
2. 伝統的な広告代理店が伝統的なやりかたで提案してきた(彼らは人間を見ず、広告予算を見ている)
3. うらやましいほどの莫大な広告宣伝予算
4. 昇進ルール(今期最低でも3つ、新しいプロモーション・プランを提出すること)
『会議が多すぎる』
『人を見ずに予算を見ている』
大人数で意見を揉むと本当に尖んがりがなくなり、無難な丸に近づきますね。
つまらない社内会議だとまさに予算見ながら
「こんなもんでいいでしょ、業界的に」
と。
人に言うのが恥ずかしいくらいなアイデアの方がとんがってて魅力的だったりするので常に浮かんだらメモ取るようにしてます♪